Osoba niedoświadczona w branży reklam internetowych nie poradzi sobie z przeprowadzeniem profesjonalnej i przede wszystkim skutecznej kampanii Adwords, dlatego też lepiej to zadanie zostawić specjalistom. Agencja WebAndSEO zajmie się zarówno optymalizacją, analizą oraz przeprowadzeniem takiej kampanii.

Na czym polegają nasze działania?

Przede wszystkim na początku dokonujemy pełnej analizy całego obrazu: samej strony klienta oraz stron konkurencji. Dopasowujemy frazy kluczowe w taki sposób, aby przynosiły maksymalne efekty (nie tylko same wejścia na stronę – CTR – ale również przekładały się na ilość aktywnych klientów). Polega to na kilku równoległych działaniach: analizie słów kluczowych, na jakie pozycjonuje się konkurencja lub na które przeprowadzane są przez nią kampanie reklamowe, badanie rynku internautów w celu sprawdzenia, jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę oraz analiza popularności fraz i ich przełożenie na konwersję (które frazy dają najwięcej klientów, a które jedynie same wejścia na stronę).
Przystosowujemy również samą stronę – dokonujemy niezbędnych modyfikacji w kodzie oraz w treści, aby witryna przyciągała klienta, który się już na niej znajdzie po kliknięciu w link sponsorowany.

Zlokalizowanie przewagi konkurencyjnej

Nasi specjaliści dokonają analizy stron i oferty konkurencji, a następnie porównają ją z witryną klienta oraz jego ofertą, przeprowadzając niezbędne zmiany i modyfikacje. Wyeksponowane zostaną najważniejsze cechy oferty, przyciągające potencjalnych klientów oraz pokazana wyższość naszej oferty nad konkurencją. Jednocześnie szukamy też niszowych słów kluczowych, o których konkurencja „zapomniała”, a które dają wysoką konwersję.

Dobór słów kluczowych

Niezwykle ważny jest dobór słów kluczowych, dla których przeprowadzona będzie kampania reklamowa. Powinny być one nie tylko popularne, ale też i tanie (aby ograniczyć budżet), a przy tym gwarantować wysoką konwersję. Wybór fraz odbywa się w oparciu o analizę konkurencji, ale przede wszystkim jest dostosowywany do samej strony docelowej i jej tematyki. Często szukamy również fraz niszowych, „zgarniając” z nich cały ruch i zdobywając przez to wysoki CTR – słowa kluczowe muszą być oczywiście powiązane tematycznie z naszą stroną oraz profilem naszej działalności.

Tekst reklamowy

Bardzo ważny jest sam tekst reklamowy, który skłania internautę do kliknięcia w link. Odpowiedni dobór tytułu dla linku wpływa na CTR oraz wynik jakości, dlatego powinien zawierać zachętę dla klienta-internauty oraz zawierać słowo kluczowe. Trzeba też pamiętać o podaniu adresu naszej strony docelowej – popularnym zabiegiem jest wpisywanie adresu domeny i oddzielenie jej myślnikiem od frazy kluczowej, co dla internautów-wzrokowców jest niezwykle ważne i pozwala zapamiętać adres strony.

Landing Page

O ile prawidłowe przeprowadzenie kampanii Adwords jest ważne, o tyle nie będzie skuteczne, jeśli strona docelowa nie przyciągnie uwagi internauty. Dzięki wysokiemu CTR i wyborze prawidłowych słów kluczowych możemy bowiem przyciągnąć na stronę wielu użytkowników, ale to od jej wyglądu, cech i właściwości będzie zależało to, czy internauta zdecyduje się na skorzystanie z jej oferty. Dlatego trzeba się zatroszczyć o to, aby strona docelowa – landing page – spełniała wszystkie wymagania, jakie stawiają przed nią klienci.
Cel ten osiąga się w prosty sposób, poprzez tworzenie osobnych serwisów dla osobnych grup reklam. Serwisy (strony) docelowe nie powinny być również wcześniej zaindeksowane przez roboty Google, ponieważ dzięki temu łatwiej dokonywać analizy wejść na stronę oraz sprawdzać wielkość konwersji.

Uruchomienie Kampanii Google Adwords

Czas na uruchomienie kampanii Adwords przychodzi w chwili, gdy dobrane są już słowa kluczowe dla strony oraz opracowane treści reklamowe. Na samym początku stawki za kliknięcie powinny być duże, co zagwarantuje nam wysoki CTR, większy współczynnik jakości i większą ilość wejść na stronę. W przyszłości zaś pozwoli na obniżenie stawek za kliknięcie przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji naszych reklam w kampanii.

Monitorowanie kampanii Adwords

Najważniejszym etapem kampanii Adwords jest jej monitowanie, które pozwala na minimalizację kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu wyników. Obserwowane są słowa kluczowe nieprzynoszące rezultatów, ruchy konkurencji, zmieniające się stawki za frazy; szukamy również nowych słów kluczowych przynoszących największą konwersję (CR – Conversion Rate) oraz modernizujemy teksty reklamowe i samą stronę docelową (landing page).