Wyszukiwarka Google działa na prostej zasadzie, wyświetlając wyniki wyszukiwania podzielone na dwa różne rodzaje. Jeden z nich to tak zwane wyniki organiczne (naturalne), które można uzyskać bez przeprowadzania żadnych kampanii reklamowych – wyświetlane są na białym polu tuż pod linkami sponsorowanymi i – ewentualnie – wynikami z Google Maps. W przeciwieństwie do wyników organicznych, uzyskiwanych między innymi przez pozycjonowanie stron wyświetlanych w Google, linki sponsorowane trzeba wcześniej opłacić (wykupując kampanie AdWords), a ich cena zależy od tematyki linku, słowa kluczowego i stawki, jaka obowiązuje na daną frazę, a która została „wylicytowana” wśród innych reklamodawców.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron jest popularną metodą reklamy internetowej, dzięki której nakładem czasu i niekiedy małych kosztów można osiągnąć fantastyczne wyniki i dotrzeć do setek tysięcy klientów. I to nawet na trudne i oblegane frazy, które generują najwięcej ruchu i najwięcej zysków! Pozycjonowanie wspierane jest zawsze odpowiednią optymalizacją stron, która dopasowuje witrynę pod wymagania, jakie stawia przed nią Google. Oczywiście to też pewne ryzyko, że pozycja nie zostanie osiągnięcia, strona spadnie w wynikach, otrzyma bana czy filtr na frazę. Bez względu jednak na to, pozycjonowanie wciąż jest najbardziej optymalną i efektywną formą reklamy i pozyskiwania klientów w Sieci.

Linki sponsorowane

Jeśli szukamy stuprocentowej pewności, że klient trafi na naszą stronę – chociaż niekoniecznie dokona zakupu – warto zainteresować się linkami sponsorowanymi. Nasza strona już kilka minut od rozpoczęcia kampanii reklamowej pojawi się w wyszukiwarce pod wskazane hasło, co jest skuteczniejsze niż długotrwałe pozycjonowanie. Niestety w wielu przypadkach jest droższa od pozycjonowania, chociaż nadal pozostaje jedną z tańszych metod, jakimi można reklamować się w Sieci. Kampanie PPC można wstrzymywać i uruchamiać o każdej porze dnia i nocy, modyfikować słowa kluczowe, na które się reklamujemy, zmniejszać lub zwiększać budżet, wycofywać się z działań reklamowych.

Poprzez połączone i zoptymalizowane działania SEO – pozycjonowanie – oraz profesjonalnie przeprowadzonych kampaniach linków sponsorowanych – PPC – można osiągnąć wymagane efekty w bardzo krótkim czasie. Warto też zastanowić się nad pozycjonowaniem „long tail“ czyli długiego ogona, które daje zaskakujące efekty nawet po kilku dniach od rozpoczęcia prac.